Bulvár hírek - Ma már kevés az igazi férfi

Berki Krisztián a celebvilág egyik legmegosztóbb alakja. Teste csupa izom, jelleme erős, viselkedése provokatív, pénztárcája pedig vaskos. Ilyen lenne egy XXI. századi úr? Krisztiánnal a férfiasságról beszélgettünk.
Mi a különbség egy múlt századi és egy mai férfi között?
Az én generációm már nem klasszikus férfitípus. Úgy is fogalmazhatnék, hogy elkorcsosodott, elnőiesedett nemzedék lettünk. Az emancipált nők után megjelentek az emocionális férfiak, de a mi világunk is igen sokszínű. A klasszikus férfitípus mellett egyéb trendcsoportok – mint a metro- és retroszexuális – is kialakultak. A nők annyira egyenjogúak, emancipáltak akartak lenni, hogy a nagy küzdelemben elpuhultunk. Régen urak voltak, ma talán akad egy-két férfi közöttünk. Nem hiszem, hogy ez feltétlenül jó dolog. Úgy látom, hogy a hazai társadalom a nemek közötti hagyományos szerep­osztást tartja kívánatosnak. Annak idején az urak maximálisan betartották az illemet, nagyon jól ápoltak, divatosak voltak, mindig az alkalomhoz illően viselkedtek, öltözködtek. Még az én nagypapám is hordott magánál vászon zsebkendőt, az öltönyére dísz zsebkendő volt tűzve, a fején pedig kalapot viselt. Most ha Berki Krisztián megjelenik egy melegítőben, egy ingben, nyakkendőben valahol, akkor abból hír lesz, majd divatot teremt vele és a fiatalok követni kezdik.
Ön szereti a férfilétet?
Igen, és a társaim védelmére mondom, hogy a mai világban nagyon nehéz annak maradni. A férfikép változását a divat és a marketingvilág is generálja, a kozmetikai ipar pedig megalkotta a magára adó férfi ideálját. Egy társadalomba kellenek a nők és a férfiak is, de egy keresetből már nehéz fenntartani egy családot, ez pedig kitolja a határokat. Mi, férfiak is többet várunk el a nőktől. Nemcsak azt, hogy neveljék a gyereket, biztosítsák a családi tűzhely melegét, hanem azt is, hogy vegyenek részt a kialakításában is. Én szerencsére megtehetném, hogy a gyermekem anyjának, Pamelának csak a lányunkkal kelljen foglalkoznia, de ő meg öntörvényű, élvezi, ha saját keresete is van. Sok férfi viszont már itt is veszít a megítéléséből, vagy görcsössé válik, mert vannak nők, akik visszaélnek azzal, hogy gyermeket szültek és sulykolják a párjukba, hogy kötelessége eltartani őket.
Hogyan maradhatnak az urak férfiak egy kapcsolatban?
Az elején le kell fixálni a szabályokat. A kreatív kapcsolatban hiszek, ami azt jelenti, hogy van egy közös metszetünk, ami összeköt bennünket, de van egy szabadságfok is, ami a szabad mozgást segíti elő. Az első hónapok a személyes határok kitolásáról szólnak. Mi, Pamelával gyakran civakodunk, de van egy belső kódunk, amit nem lépünk át, ami után nem engedek az igazamból. Össze kell csiszolódni, máshogy nem megy. Egyszerű lények vagyunk, a nők bekebelezik a lelkünket, kódolva vannak arra, hogy a számukra vezérbikának tartott egyént megszerezzék, majd a testét félredobják. Ez így működik, de tudni kell kezelni. Vannak alapszabályok, amelyeket be kell tartani. Szituációk, amikor nem lehet elgyengülni, a fizikális erővel sem lehet visszaélni. Azok a kompetenciák, amelyekkel az üzleti életben sikereket érek el, a magánéletben szinte teljesen használhatatlanok. A falak között az intimitás, a gyengédség, a tolerancia a nyerő.
 A TV2-n sugárzott Édes élet című reality show-ban a nézők is nyomon követhették kislánya világra jöttét, láthatták az örömét, és azt is, ahogy a szülés után azonnal külföldre utazott. Ez férfias lépés volt?
Natasa Zselyke az első lény az életemben, akihez érzelmileg is kötődöm. Bármit, bármikor el tud nálam érni.
Az nem jelent semmit, hogy mielőtt megszületett, külföldön voltam. Amikor szükség volt rám, akkor pénzt és energiát nem kímélve Pamela mellett álltam, és valóban, miután elvágtam a köldökzsinórt, újra elutaztam, de nem értem, miért baj ez? A gyerekem az anyjával volt, aki fáradtan, legyengülten feküdt és pihennie kellett, nem sok hasznát vette a jelenlétemnek. Úgy véltem, jobb, ha letudom a tejfakasztó bulit, amíg kórházban vannak. Pamela szeretne egy fiút is, lehetőleg tőlem, de én nem tudom elképzelni, hogy legyen egy fiam is.
Mi az, amivel egy nő az őrületbe tudja kergetni?
A szöszmötöléssel, az ügyetlenkedéssel. Azzal, ha nem tiszteli, amikor dolgozom. Ha csinálok valamit, akkor nagyon tudok fokuszálni, és nem szeretem, ha kizökkentenek ebből a mentális állapotból. Ha munka van, akkor ne küldjenek nekem feleslegesen SMS-t, ne kelljen percenként bejelentkezni!
Van az életnek olyan szeglete, ahol a nők jobbak a férfiaknál?
Valljuk be, a nők sokkal teherbíróbbak, szervezettebben állnak a mindennapokhoz. Hiszem, hogy rajtuk múlnak a békés hétköznapok. Pamela nagyon empatikus, figyelmes, bennem pedig a rendszerezőképesség és a határozottság van meg. Szerintem rendelkezünk olyan személyiségjegyekkel, amik birtokában sikerrel vesszük az akadályokat. Jól kiegészítjük egymást.
Berki Krisztián – a mai divatos szlenggel élve – jó pasi?
Igen, de hiába vagyok izmos, erőt sugárzó férfi, az ötvenes-hatvanas korosztály gáláns uraival nem tudom felvenni a versenyt. Mondok egy példát. Annak idején, amikor Andy Vajna még Dobó Katának udvarolt, tátott szájjal figyeltem, hogy egy vonzó, izgató nő mit keres egy korosodó, hozzá nem illő pasi oldalán. Nyilván nem a külső jegyek döntöttek a választásában, de akkor mi, kérdeztem magamtól. Vajna kisujjában több férfiasság van, mint sok mai pasiban együttvéve, talán az elpuhulás miatt. Jó érzés férfinak lenni, és én a külső jegyeimben is az vagyok. A sporttól izmos a testem, jó a kiállásom, és ha elmegyek valahová, összesúgnak a hátam mögött: „nézd, a Berki Krisztián milyen férfias”, és azt hiszem, a belsőm is karakteres, domináns.
Egykoron a férfiak párbajoztak a szeretett hölgyért. Ön vállalna hasonló küzdelmet?
Én nem tudnám elképzelni, hogy Berki Krisztián valaha is párbajozzon egy nőért. Soha.