Legalább a hatodik éneklős valóságshow-ját fogja elindítani a TV2 a
következő szezonban. A csatorna ismét egy nagy sikerű izraeli formátumot
vásárolt meg, mely technológia-központú lesz.
A TV2 hovatovább tizedik éve bízik az éneklős valóságshow-kban, s jövőre
egy újabbat fog indítani. A csatorna mondhatni felváltva hol fiatal,
ismeretlen énekespalántáknak ad kiugrási lehetőséget, hol pedig
sztárokat hoz érdekes szituációkban, miközben énekelteti őket. A
realityk sora annak idején a Megasztárral indult, mely az első éveiben
még kifejezetten bukásnak számított, de később már szép sikereket is
elért, igaz az X-Faktortól csúnya vereséget szenvedett, így szombatról
péntekre került. Megszüntetését követően a világon szinte mindenhol
sikeres The Voice formátuma bukott meg itthon egyetlen évad alatt, annak
ellenére, hogy az RTL-t megverte, tavasszal pedig Az ének iskolája
aratott nagyon szép sikert. A celebes éneklős valóságshow-kat olyan
produkciók képviselték, mint például a Nagy Duett vagy az őszi Sztárban sztár - előbbi sem húzta sokáig a TV2-n. Mivel a tavaly őszi The Voice, valamint az idei őszi Sztárban sztár nem
lett akkora siker, mint Az ének iskolája, melyet folytat is tavasszal a
TV2, így a csatorna jövő ősszel újabb formátumot próbál meg
megismertetni a hazai közönséggel. Persze az is lehet, sőt valószínű,
hogy nem csak ezen műsorok gyengébb szereplése miatt nézett szét a TV2 a
piacon, hanem egyszerűen tartották olyan jónak az izraeli Rising Star
formátumát, hogy lecsaptak rá, nem akarták átengedni az RTL Klubnak,
mint az X-Faktort.
2014. őszén debütálhat tehát itthon a Rising Star, melynek egyelőre még
nincs magyar címe (vagy alcíme), bár az is lehet, hogy a formátum
gazdája ragaszkodik az eredeti elnevezéshez. Mivel még elég távoli az
időpont, az még kérdéses, hogy melyik napra szánja a csatorna, de jó
eséllyel biztosra fognak menni, hogy minimális konkurenciát válasszák,
vagyis a pénteket. Ha rámenős (és/vagy vakmerő) szakember kerül döntési
pozícióba, akkor még a szombati start sem kizárt, hiszen annak idején az
RTL Klub ezzel a taktikával taposta és űzte el a Megasztárt péntekre. Érdekesség, hogy a Rising Star ugyanattól a Keshet Internationaltől
származik, mint a már említett, gyerekeket énekeltető Az ének iskolája. A
valóságshow szeptemberben debütált hazájában - természetesen hatalmas
sikerrel, ráadásul miután a Channel 2 csatorna nyitóadása 44,7%-os
közönségarányt produkált, a harmadik részre ez a share már közel 50
százalékra kúszott fel. A nagy kérdés azonban az, hogy nemzetközileg is
elvárható-e hasonlóan jó szereplés. Mivel friss a formátum, ezért más
országokban elért eredményekről még nem lehet beszámolni, csak arról,
hogy például az amerikai ABC csatorna villámgyorsan lecsapott rá, mint
ahogy már francia, német, olasz és orosz tévétársaságok is
megvásárolták.
A Rising Starban minden megvan, ami az eddig ismert énekes realitykben:
vannak fiatal tehetségek, elvarázsolt próbálkozók, meghallgatások és
természetesen a celebekből álló zsűri sem hiányozhat. A valóságshow
inkább azzal próbál kitűnni hasonszőrű társai közül, hogy az előadásokba
és a szavazásba bevonja a modern technológiát és a netes közösségeket,
közösségi oldalakat is.
Ugyanis az SMS-szavazás helyett egy mobil applikáción keresztül történik
a nézők véleménynyilvánítása, amely a show minden másodpercében új
fordulatot hozhat. A műsorba vágyó énekes tehetségeknek ugyanis először
az adás hivatalos applikációját letöltő nézők előtt kell bizonyítaniuk,
és ha a pozitív szavazatok száma elér egy bizonyos szintet (az eredeti
verzióban 70%-ot), akkor folytatódhat a jelentkező számára a verseny.
Mindezt a csavart egy hatalmas LED-fallal jelenítik meg a készítők,
emögött énekelnek a versenyzők, miközben látják szavazatarányuk
alakulását, valamint a szavazók arcát is, illetve Facebookos
profilképét. A határ elérését követően a fal egyébként felemelkedik, s
csak ekkor kerül az előadó a közönség elé, mely addig csak az énekesek
LED-falra kivetített képét látja.
A műsor kulcsa tehát egy, a Keshet által kifejlesztett app, mely, mint a
második képernyős
alkalmazások többsége nem párhuzamosan fut a műsorral, hanem abba
integrálva van, eredményei aktívan és élőben befolyásolják az események
alakulását. Vajon itthon ez meghódíthatja a netes közönséget?